Je blijven ontwikkelen is het uitgangspunt van de campagne 'Samen klaar voor de toekomst'. Foto: Jeroen Keep.
Je blijven ontwikkelen is het uitgangspunt van de campagne 'Samen klaar voor de toekomst'. Foto: Jeroen Keep. (Foto: Jeroen Keep)

'Samen klaar voor de toekomst'

Van de redactie

Campagne Brainport Eindhoven

Brainport Eindhoven is vanaf mei gestart met een bewustwordingscampagne over het belang van een Leven Lang Ontwikkelen. De campagne is gericht op alle inwoners van de regio en is een gezamenlijk initiatief van meer dan 230 werkgevers.

REGIO - Centraal in de campagne staat de website www.samenklaarvoordetoekomst.nl waarop bezoekers zichzelf kunnen testen en waar aanbod op het gebied van digitale en persoonlijkeontwikkeling is samengebracht. In het kader van de campagne worden tijdens de Dutch Technology Week (20 tot en met 25 mei) diverse gratis activiteiten georganiseerd die voor iedereen toegankelijk zijn.

Ontwikkelen kwaliteiten

Een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) staat voor het blijven ontplooien van je eigen kwaliteiten, zodat je je hele leven actief kunt meedoen: privé, op je werk en in de maatschappij. Brainport Eindhoven wil met een gezamenlijke en vooral concrete aanpak een breed publiek bereiken en enthousiasmeren. Programmamanager Yvonne van Hest van Brainport Development: "Deze campagne is vooral bedoeld om mensen te verleiden om na te denken over hun toekomst. En het zou natuurlijk heel mooi zijn als ze dan een volgende stap zetten, klein of groot."

Website en activiteiten

De campagne loopt tot en met de Dutch Technology Week. Er zijn diverse live activiteiten en workshops waarvoor iedereen zich gratis kan inschrijven via samenklaarvoordetoekomst.nl. De website wordt na de campagneperiode verder doorontwikkeld. Het is een online platform voor zowel werkgevers als werknemers, zzp'ers en werkzoekenden. Iedereen vindt er een zo breed mogelijk en toegankelijk overzicht van het aanbod op het gebied van digitale en persoonlijke ontwikkeling. De website is er ook in het Engels: togetherfutureproof.nl.

Vijf ambassadeurs

De bewustwordingscampagne wordt gedragen door de vijf ambassadeurs Deeqa, Simone, Samer, Tomas en Terrence. Deze ambassadeurs, allen afkomstig uit de regio, hebben allemaal een verschillende achtergrond en delen hun persoonlijk verhaal. Yvonne van Hest: "We zijn ontzettend trots op onze ambassadeurs. Naast hun persoonlijke verhaal, staan ze ook op posters in onze 21 gemeenten en in de huis-aan-huis bladen."

Brainport Talent Skills

De campagne vloeit voort uit het Brainport Talent Skills Akkoord uit 2018. Hierin hebben meer dan 230 bedrijven, overheids- en onderwijsorganisaties en sociale partners zich gecommitteerd aan gezamenlijke afspraken op het gebied van onderwijs en arbeidsmarkt in Brainport. Nadrukkelijk uitgangspunt is dat de aandacht niet alleen uitgaat naar hightech professionals, maar naar alle inwoners van alle opleidings- en kennisniveaus. , van werkenden tot werkzoekenden, van vrijwilligers tot mantelzorgers.

Meer berichten