<p>Regillio Vrede (l) spreekt de spelers van RSKV Sterksel toe. (Foto: Jurgen van Hoof)</p>

Regillio Vrede (l) spreekt de spelers van RSKV Sterksel toe. (Foto: Jurgen van Hoof)

(Foto: Jurgen van Hoof)

RKSV Sterksel in de spotlights

Roy de Leijer

‘In het begin waren we een beetje terughoudend’

Dankzij de reclamecampagne ‘Scoor met stijl’ van Zalando wanen de voetballers van RKSV Sterksel zich even echte voetbalsterren. Hiermee neemt het online modewarenhuis het Sterkselse vaandelteam onder haar hoede in de aanloop naar het nieuwe seizoen.

STERKSEL - Sportpark De Hemelrasten leek donderdag even op De Herdgang, het trainingscomplex van streekgenoot PSV. Cameraploegen verdrongen zich om een glim van de spelers van het Sterksel vaandelteam op te vangen. De voetballers kregen die avond een masterclass van voormalig international en Arsenal-speler Glenn Helder en oud Roda JC’er Regillio Vrede.

Behalve een sportieve make-over kregen de spelers een nieuwe coupe aangemeten door sterrenkapper Hanni Hanna en een compleet nieuwe uitrusting van Zalando voor op het veld en daarbuiten, inclusief een tweedeling clubkostuum.

Sterksel-preses Hans Langeveld keek donderdag trots toe hoe ‘zijn’ spelers door de oud-profs werden klaargestoomd voor de competitiestart. Ongeveer een half jaar geleden werd hij benaderd door een reclamebureau, dat op zoek was naar het slechtst draaiende team van Nederland. Langeveld: “In het begin waren we een beetje terughoudend, maar het plan om de club naar een hoger niveau te tillen sprak ons wel aan. Bij de spelers was er aanvankelijk veel ongeloof, maar toen langzamerhand meer duidelijk werd nam het enthousiasme toe.”

De reclamecampagne vergde absolute geheimhouding. Langeveld: “Zelfs mijn eigen zoon heb ik niets verteld.”

De campagne is een mooie opsteker voor de vereniging die 75 jaar bestaat. Sterksel eindigde het afgelopen seizoen als hekkensluiter van de vijfde klasse, met maar liefst 106 doelpunten tegen in zestien duels.

Trainer Peter Treffers keerde deze zomer terug op het oude nest en merkt dat de plaatselijke RKSV weer in de lift zit. Treffers: “De afgelopen maanden hebben we de selectie aangevuld met een aantal nieuwe spelers. De campagne met Zalando is de kers op de taart. Dit geeft de club extra uitstraling en plezier. Voor veel van mijn spelers is profvoetbal een jongensdroom. Het is leuk om dat op deze manier te ervaren.”

Dat vindt ook nieuwkomer Jim de Jong uit Valkenswaard: “Er heerst een positieve vibe. Iedereen vindt dit leuk. Het regent reacties via WhatsApp.”

De sponsordeal met Zalando loopt tot de start van de competitie. Treffers: “Het is aan mij en de groep om het positieve gevoel langer vast te houden.”

De campagne wordt op 10 september afgesloten met een wedstrijd tegen het RTL Sterrenteam, met onder anderen Jan Smit, Roel van Velzen, Yes-R én Glenn Helder en Regillio Vrede. John Williams, lid van het Sterrenteam, was donderdag aanwezig op het Sterkselse sportpark. Zalando heeft de tv-presentator voor de campagne gestrikt. Williams weet niet of zijn team klaar is voor het treffen: “Sterksel is al vijf weken in training, terwijl sommige spelers van ons niets hebben gedaan.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden